give in to me

jag slutar aldrig fascineras över hur musik kan föra mig tillbaka till en viss känsla, en viss tanke, en viss plats..
och nu lyssnade jag på den där, give in to me och genast var jag tillbaka till i somras.. till första gången jag hörde den.. till första gången jag träffade dig.. ja, alla de där minnena... och det är inte bara den låten som för mig tillbaka dit. det är en hel lista i min iTunes.. och alla de 37 låtarna, och många många fler, minner mig om dig och sommaren.... den där bästa sommaren.....



usch, jag är en mycket dålig människa!

men jag klarade faktiskt inte av det... varför göra något dåligt då? usch.

men nu njuter jag i mitt andra hem, trots att jag egentligen borde ligga hemma och skämmas!



har haft en väldigt trevlig dag. först en svnäng på stan och sen i mitt andra hem. idol och massa gott.

tänkte jag skulle avsluta dagen med en musikutmaning...

Var hittade du denna utmaning?
snodde den från a

Vad lyssnar du på för sorts musik?
mest pop.. sjukligt förälskad i brittpop, men även sån där kommersiell pop funkar. typ lisa miskovsky, marit bergman, anna ternheim osv.

Vad heter favoritartisten/artisterna?

lars winnerbäck, tori amos, anna ternheim, elin sigvardsson, marit bergman, coldplay, håkan hellström, graham coxon, tomas andersson wij, hidden cameras, ryan adams mfl

Låt(ar) som gör dig glad:
beat my heart out - distillers
klubbland - håkan hellström
dream on - christian falk feat. robyn & ola salo
svenska hjärtan - lasse lindh


Bästa låten:
tori amos - a sorta fairytale
lars winnerbäck - om tiden vill ifatt
håkan hellström - klubbland

Sämsta låten:
kommer inte på någon speciell, men skulle kunna ta vilken som helst som går på rix fm eller nrj!

Bästa partyhiten:
oj svårt... men jag dansade faktiskt (trots att jag hatar att dansa) till peaches i fredags!

I min iPod:
alldeles för mycket för att skriva här, men några bra kan jag nämna:
dixie chicks - not ready to make nice
juliette and the licks - i never got to tell you what i wanted to

+ många många många fler.

nu får det vara nog för idag. trött och sliten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0