luleå i mitt hjärta

så var man hemma igen. i luleå. underbara luleå.

fredag: klev upp klockan fyra och hade väl då sovit ungefär tre timmar. iväg med taxin femtio minuter senare och jag har väl aldrig varit så trött. på flyget och sen landade jag i stockholm. märklig känsla det där att sätta sig på tunnelbanan och känna att man aldrig lämnat. men det har jag ju.

så till lägenheten. där allt såg ut som det gjorde då. märklig känsla. tror inte jag riktigt var beredd på att så mycket skulle komma tillbaka. inte känslor men tankar. funderingar.

fika med stina. väldigt trevligt. sen middag på indisk restaurang med jens. hem till r-by och några öl senare drog jag iväg på intern för att träffa lisen. så fint att träffas igen. det blir alldeles för sällan.

hem med taxi vid fyra.

lördagen inleddes med frukost på thelins och sedan en långpromenad på två timmar runt sthlm. underbart.

fest på kvällen hos challe och åh, vad mysigt det var. så fint att ses.

söndagen var en konstig dag. mysmiddag hos t & j och sen ångestkväll i soffan.

måndagen spenderades på stan med laila och lisen. väldigt trevligt. hade fått upp humöret och mådde mycket bättre. kanske var det för att jag visste att jag snart skulle få åka hem. känns så hemskt att säga så men det har ju inget med människorna att göra. bara platsen. miljöerna och minnena.

så kom då tisdagen. vaknade tidigt och drack lite te med jens och sen slängde jag mig i sängen igen. upp och packa och sen iväg till stan för att träffa linda. fina linda. mysdag på stan och sen mot arlanda. pirrade nästan i magen när jag insåg att jag snart skulle få sätta fötterna på luleåmark igen.

mötte en gammal bekant från högstadietiden och det var så otroligt roligt. skrattade hela vägen upp till luleå.

idag ler jag bara mest hela tiden. mest pga att jag inser att jag verkligen har gjort rätt i att flytta hem.

spenderar dagen i mitt andra hem. sen, ska jag gå hem och packa upp väskan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0