heart of stone

oj vilken bra helg jag har haft!

i fredags var det ju min lediga dag pga att jag skulle ta bort den där tanden på sjukhuset och det blev ju bra. fast det blev inte den tanden som var tänkt från början. men det här är ju bättre. när det var överstökat åkte jag och mamman till arcus och vårmässan. samma skit som alltid men det är ju alltid roligt att kolla runt lite.
efter det åkte jag hem och skådade en myrinvasion som hade sitt läger i toaletten, ja inte i toalettstolen förstås, utan bakom. usch vad jag mådde illa! men jag har en fin hyresvärd som nästan genast kom hit med myrr och vi sprayade en massa radar också så nu är de borta i af.
vid halvtretiden ringde pirre och det var sjukt mycket folk i butiken så jag åkte in och jobbade de tre sista timmarna. det var riktigt nice ändå. extrapengar är ju aldrig fel. efter det åkte vi på afterwork på kafelino och där mötte vi g och hennes kompisar. vi fortsatte vidare till bishops där vi drack bananöl och urinöl (egentligen veteöl men det smakar så sjukt illa.) och sen drog jag väl hem vid halvtolvtiden ungefär. var lite segt att kliva upp och jobba igår men det gick bra. vi alla tre var lite sega. mycket folk i butiken hela dagen och ja, då går ju tiden mycket fortare. hängde lite med matte och pirre efter stängning och sen mötte vi upp anna för en fika på roasters. vid sex-tiden gick jag ner till g och fick mig en god middag och lite öl. slötittade lite på tv efter middagen och sen drog vi iväg till teatern där det var modeshow. riktigt nice var det! coola kostymer och sminkningar. till råga på allt så vann jag andrapriset i make up stores tävling. det är inte ofta det händer och det kändes riktigt bra! fick mig lite smink och några sminkväskor. det är ju aldrig fel. eftersom det var tokmycket folk både på bishops och invit och åtta minuter innan magma skulle öppna så gick jag och g till kafelino där det var i princip folktomt. rätt skönt att bara kunna sitta och prata. efter en stund dök även pirre och jenny upp. vi hade en grymt trevlig kväll som slutade där vid tvåtiden för p och j och för oss fortsatte den på magma. massa folk och det kändes helt galet att komma in där. som att alla var i någon slags trans. förmodligen bara lyckorus. idag har det varit en segdag utan dess like och jag är så otroligt sällskapssjuk att jag håller på att gå sönder. men det är rätt skönt att bara vara också. får väl se om fia dyker upp lite senare och kollar sista delen av tipping the velvet med mig.

och jo, just det.. när vi satt där och slötittade tv igår så visades ett program om rolling stones på 60-talet och ja, nu är jag hooked! i love it!

            

Kommentarer
Postat av: sussi

åh du skulle se mina fina vinyler mes Stones som jag fått av pappa...nu är dom hos brorsan dock. Hoppas han vårdar dom ömt. Jag älskar Angie!!!!!
kram

2008-04-27 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0