hot rocks

min lediga dag igen. tisdag. jag har sedan jag vaknat (halvåtta) gråtit mig rödögd till "ps i love you", ätit frukost i min fat boy, slängt in två maskiner tvätt och suttit här framför datorn. en rätt okej ledig-dag må jag säga. fast jag känner mig inte riktigt pigg. huvudet spränger och inte ens kaffe hjälper. tror jag har något i kroppen. måtte jag inte bli sjuk nu bara. det går inte. 

igår råkade jag handla ett par skor till. min fina granne pikade mig så fint och sa att hon knappt kommer ut ur hallen för det är så mycket skor. jaja. jag älskar skor, fast allra mest gillar jag jackor. har bara blivit tre sen jag började på mitt nya jobb. men skor är roligt också. 

 lite fina är de allt!

imorgon är det valborgsmässoafton och med det fem år sedan min mormor gick bort. min älskade mormor. finaste människan i världen. önskar jag hade sagt till henne hur mycket hon betytt och betyder för mig. kan fortfarande höra hennes röst i huvudet. hennes skratt. hennes tokerier får mig att le. och hennes förmaningar får mig att bli lite skamsen. det var som min gamla kompis josefin sa, att vår mormödrar sitter där uppe i himlen och tittar ner på oss, fast inte hela tiden (hoppas jag). men det gör de nog inte. inte hela tiden. för de har säkert så mycket annat att göra där. nu blev jag sentimental och lite blödig här känner jag. men vem ska bry sig? det är min blogg och jag skriver vad jag vill.

nä, nu dags för lite styra-upp-här-hemma.



Kommentarer
Postat av: Ewie

snygga skor :D

2008-04-29 @ 11:31:09
URL: http://ewiiie.blogg.se
Postat av: Anonym

Mmm synd bara att det e fel märke..:-)

2008-05-20 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0