blue monday

idag är jag så sjukt trött att jag nästan ser i kors.
tre dygn av märkliga drömmar, och då menar jag märkliga. är det inte gamla kärlekar som dyker upp så är det huvudrollsinnehavare i böcker eller gamla kompisars döttrar. märkligt.

annars så gråter jag mest bara över smärtan i min hårbotten samtidigt som jag älskar mitt nya hår. det ska bara lägga sig först. sen kommer jag kunna njuta helt och fullt.
har jobbat idag och det var ju som alltid lika kul, långtråkigt, upplyftande och pengaindrivande. det är inte varje dag jag tjänar pengar på att sitta och kolla på barnprogram!
efter jobbet blev det middag och senare åkte jag till jennie och danny. jag kommer nog aldrig att fatta att de faktiskt bor här nu och inte åker tillbaka till london om någon vecka. this is heaven! pratade om skridskoåkning i vinter och longboardåkning till våren. underbart.
imorgon väntar presentshopping och senare på eftermiddagen barnkalas. shit, tänk att det redan har gått två år!
och fia och per har köpt ett så fint och mysigt hus. ska bli så roligt att få komma dit igen och stanna en stund. sist blev det ju bara några minuter in och ut i varje rum.

de där drömmarna ja. första natten om någon. vaknade flera gånger under drömmen men fortsatte hela tiden att komma tillbaka till den där hemska känslan. hon var så arg. försökte trösta. men det gick dåligt. till slut klev jag upp, gick på toa och sen var drömmen borta, men aldrig ur mitt minne.
natten efter drömde jag om någon som förlorat två av sina tre barn, men in drömmen bara ett. vi var kära i varandra och det uttryckte sig på ett märkligt sätt. nåja, drömmar ska väl vara märkliga?
den tredje natten drömde jag om min gamla väns dotter. vi var också kära. (hon är faktiskt långt över myndig så det är ingen läskig dröm på det sättet. så det så!) undrar varför jag hela tiden drömmer att jag är lyckligt kär i någon när jag i själva verkligheten är precis tvärtom.

men det går väl över som allt annat.

vi går mot ljusare tider nu, sägs det, och inte bara utanför mitt fönster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0