julen varar än till påska

nästan i af, här hemma hos mig. men idag har jag dansat ut julen och det var otroligt skönt ändå. det är lite tråkigt att det blir så mörkt, men jag ska satsa på mer lampor och tända massa ljus så blir det nästan som jul igen.

efter det gick jag ner till tessa och tittade på en massa grey's-avsnitt som jag redan sett. men tårarna sprutade och det var så roligt att se allt det där igen.

är ganska ledsen över detta pissväder som råder. jag längtar efter snö, kyla, knarr under skorna och att få snöra halsduken några extra varv runt halsen så jag inte fryser. men icke. bara regn konstant hela tiden. suck.

idag visade jag min arm för min söta mamma som först blev alldeles förskräckt men efter jag berättat (för det fick ju inte plats på själva armen, men jag ska fixa det,) att den heter som hon så blev hon rörd till tårar och kallade mig älsklingen. hon är så fin min älskade lilla mamma.

en annan mamma som är jättesöt är tessas mamma. hon stickade, på två röda, en jättefin mössa till mig som passar på min numera alldeles för stora skalle. som tack önskade hon sig ett packe tulpaner men eftersom de så så taniga ut så fick hon två. jag är sjukt nöjd med min söta mössa!

ikväll blir det möjligtvis bio. jag hoppas. var så länge sen jag fick njuta av en film i salong. tror senast var 'järnets änglar'.

nä, om man skulle ta sig för och laga lite mat då. usch. tråkigt. blir nog gröt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0