the girl in the bubble

så var det söndag igen...

helgen har varit väldigt lugn och skön.

i fredags jobbade jag första dagen den här veckan och sen åkte jag hem och tog det bara väldigt väldigt lugnt.
jobbade igår på dagen och promenerade sedan ner till willys och handlade med stephan. tog bilen hem till mig och lagade massa god sallad. åkte in till stan och minigolfade.. jag kom inte sist denna gången även om det nog mest var otur från 4:ans sida. sedan for vi in till stan och kollade på film hos magnus. 'tillsammans är man mindre ensam'. en otrolig mysig film. gillade den starkt.

idag har jag varit pysslig (tro't eller ej) och stickat mig ett ipodfodral!

det är inte så jättesnyggt men det duger...



ska sticka fler i tunnare garn ikväll när jag kommer till mamman och pappan.


annars längtar jag mest till min lilla semester. ska bli sjukt skönt att komma bort och få träffa en massa människor jag inte träffat på hur länge som helst! shit vad tiden går fort. kom på för någon dag sedan att jag nu bott här i snart två år. TVÅ år. helt otroligt! 

har hittat så mycket bra musik på senaste. snokade i en kompis bilddagbok och hittade en bild på patti smith. genast var jag tvungen att fixa några skivor med henne. och jag har en favorit. en låt som någon eurodisco-tönt gjorde en cover på men som jag ändå gillade då. 'because the night'. men den är så sjukt mycket bättre i originalversion.

och så hittade jag en låt som hette något som passar mig väldigt bra just nu, var bara tvungen att ändra från boy till girl. det fick bli titeln på dagens inlägg. 

för just nu vill jag vara där..

Kommentarer
Postat av: anna

nejmen, är du sådär händig med stickorna! ;)

2008-07-20 @ 19:37:19
URL: http://annaelite.blogg.se/
Postat av: chukka

händig och händig.. den blev... ok ..i af :)

2008-07-20 @ 19:49:30
Postat av: saran

grattis till patti. hon har varit en storfavorit här länge och det kändes makalöst bittert att missa hennes spelning i sthlm i fredags..

2008-07-21 @ 23:57:11
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0