midsommarhelgen!

åh vilken underbar helg jag har haft!

i fredags åkte vi ut till mitt favoritställe på jorden. min fristad, mitt andrahem. jag älskar verkligen den där platsen. älskar att gå över gräsmattan och bara andas in luften. lyssna på ungarna som springer runt och jagar varandra, spelar fotboll och de coola tonåringarna som har tagit på sig sina finaste och coolaste kläder (för att matcha deras attityd) som går runt och bara tittar och fnissar. ja, jag har ju gjort allt det där själv när jag var tonåring och det får man, för man är i den åldern. nu är jag ju vuxen och då går man mest runt och är trevlig med de där andra vuxna. men igår spelade jag och s såpabandy och det kändes jätteskönt att få bli lite svettig, såpig och till och med hinken med vatten som j kastade över mig kändes bra. för vi var ju i arnemark!

vi åkte hem igårkväll efter åtta någon gång... kom hem och där satt tessa, a & e, micke och julia och drack lite öl. kastade in väskan i lägenheten och tog en öl ur kylen och gick ner för att joina dom. hade en jättetrevlig kväll som även denna slutade hemma i mitt vardagsrum med buzz. gissa vem som vann!? hehe.

någonstans där mitt i allt det trevliga ringde telefonen och jag sprang upp till mig för att prata. för det skulle vi ju. och borde ha gjort för länge sedan. och det var inget trevligt samtal. jag var arg, ledsen och kände mig lurad. saker hade inte förändrats ett dugg. allt var precis som det var då, för tre-fyra månader sedan. märkligt när det var precis det som var grejen, att hon sagt hela tiden att det inte alls var samma sak som då. men det var det. och det läskigaste av allt är när man hör ord som man själv sagt komma ur någon annans mun.. och dessutom användas EMOT en. herregud! jag blir mörkrädd! men nu är det över, finito, closure och allt det där. och det känns bra. känns skönt. för nu har hon fått en chans till och hon tog den inte. inte överhuvudtaget. nu har jag gjort vad jag kunnat. bye bye miss.

idag har jag hängt en trappa ner med cluedo och ett besök till hemmakväll som resulterade i några filmer och en massa godis. efter vi sett juno (för fjärde gången för mig) så gick jag och köpte mig en pizza för det var jag ju faktiskt värd. och nu sitter jag här och lyssnar på soundtracket till filmen. kanske ett av de bästa!

så jag har en bra dag idag. även om jag känner mig väääldigt trött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0