one way or another

det har varit en märklig helg. väldigt märklig och tankarna snurrar runt i huvudet. det är jobbigt när jag inser att vissa saker sker på min bekostnad men jag är tydligen för dum för att göra något drastiskt åt det. varningsklockorna ringer för fullt och det bästa vore väl egentligen att bara säga stopp! men det går inte. inte än. jag måste få vara här en stund. men med lite distans så klart. jag är inte helt korkad. jag tar det lugnt. igår var det riktigt jobbigt men det går upp och ner... och det är väl så det får vara nu ett tag. det löser sig. på ett eller annat sätt.

idag ska jag åka ut till mamman och pappan och mysa. kanske en sväng förbi barnen och kanske även pilutta om hon är hemma. känns skönt. och imorgon är jag l e d i g! finns det något skönare än att veta att det inte är en ny arbetsvecka förrän på tisdag!? nej jag tror inte det, haha.

sen kändes det bra igår att prata med k. det är väl så att man behöver lite tid ibland... det var ju några månader sedan nu.... och tid behöver jag nu. men jag ska försöka att inte tänka så mycket på det här. måste bara fokusera på mig.

idag känns det grymt skönt att jag inte gick ut igår utan stannade hemma och tog det lugnt!

och jag tror det är stora städdagen idag! alla jag pratar med ska städa och diska och ja, även jag... om än motvilligt!

...

lite senare då klockan är 00:51 sitter jag här och det snurrar i min skalle. har hunnit med mys med barnen och lite guitar hero. skönt att bara vara med mina fina älskade barn. imorgon väntar myslunch med mamman och syster. det var så länge sen vi gjorde något, bara vi. ska bli så skönt. men jag vet inte hur jag ska kunna somna ikväll. det har varit mycket. mycket jobbigt och mycket fint. men vad ska jag ta mig till? hur ska jag klara det här? hur ska jag veta? jag måste fundera. en hel del faktiskt. hon är så sjukt fin. men hon är någon annans.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0