i'm not ready to make nice

nu var det ett tag sedan jag uppdaterade igen. 
som vanligt så har jag väl inte så mycket att skriva om och dessutom har jag inte haft någon speciell lust att skriva.

har i af haft en riktigt bra helg. i fredags var jag på vippen att dra in till stan och gå på bishops en sväng men det blev att stanna hemma framför teven istället. mycket bra val! igår, lördag, jobbade jag som vanligt men eftersom det var röd dag hade vi bara öppet 12-16. grymt skönt med sovmorgon. promenerade dessutom till jobbet eftersom det inte går så bra med bussar från svartöstan. efter jobbet hämtade mamma upp mig och vi åkte och handlade. sen kom pirre och jenny hit och vi hade riktigt trevligt. åt middag och sen spelade vi retro och vid halvtolv-tolv kom även chefen och hans kompis. idag har jag haft finbesök av anna och edvin. det är verkligen så tråkigt att det är så sällan vi ses. och det är helt galet att vi lärde känna varandra då jag var fyra år eller något sånt. och att vi, trots avståndet, har hållit kontakten och när vi pratar eller ses är det som att vi inte varit ifrån varandra mer än någon dag. 

innan dom kom hit såg jag en dokumentär på svt om dixie chicks. är väl inte direkt något fan av country mer än att jag gillar dolly. men det här programmet fångade mig verkligen. sångerskan, natalie maines, sa under en konsert i london att hon skäms över att george bush är från texas. det blev stor uppståndelse i usa. radiostationer slutade spela deras musik, fans stampade på och brände deras skivor och de låg inte längre högt uppe på topplistorna. men de fick sin revansch. 2007 vann dom en grammy för bästa album och under en konsert det året, även den i london, upprepade natalie maines orden hon sa förra gången. det var en grym dokumentär och det är nästan så att jag funderar på att köpa deras skiva, bara för att stötta dom!

se gärna hela klippet. 



Kommentarer
Postat av: Emma

Country äger! Klart du ska köpa skivan :D

2008-11-03 @ 20:20:13
URL: http://furrymonster.blogspot.com
Postat av: chukka

jo, jag tror nog att det blir så. såg du dokumentären?

2008-11-03 @ 21:03:24
Postat av: *

dixie chicks är bäst, har alla skivorna.. Den senaste skivan blev bara bättre efter man sett dokumentären, nu vet man liksom vad hon sjunger om ;)

Rekommenderar den varmt!

2008-11-04 @ 16:12:51
Postat av: Emma

Jag ska se den....har inte hunnit än. Jag har lite svårt för hennes röst faktiskt :> Men det är ett statement!

2008-11-06 @ 10:13:01
URL: http://furrymonster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0