high on you

jaha ja. tänkte jag skulle försöka skriva något eget, istället för att tråka ut er med en massa youtube-klipp. men jag vet inte var jag ska börja. har varit hemma nu i tre dagar. när man är hemma såhär så tänker man en del. eller ja, första dagarna tänkte jag inte mycket alls, jag var allt för upptagen med att tycka synd om mig själv för att jag hade ont överallt. men idag, eller rättare sagt ikväll, har jag tänkt. inte alls på något jobbigt eller så, men bara tänkt. jag tror det är viktigt. för mig är det då det. jag behöver dagar då jag gräver ner mig själv i massa jobbigt för att sedan kliva upp och må lite bättre om en stund. det är ganska skönt. 

ikväll såg jag 'videokväll med luuk' (missade första kvarten men siktar på att se det online eller reprisen) och där var mia skäringer. denna fantastiska kvinna som jag 'förälskade' mig i då hon bloggade. nu finns ju inte hennes blogg längre, men jag kan ibland sakna hennes ord. för det var så mycket som fastnade rakt i mitt hjärta. hon skrev så... naket, på något sätt. det var på något sätt som att kliva rakt in i hennes liv och trots att man kände att man snokade så var det liksom helt okej. men det är väl så  det är med bloggar. ibland önskar jag att jag hade gått någon av dom där skrivarkurserna jag tänkte gå när jag bodde i sthlm, men som aldrig blev av. för ibland stockar sig orden och det känns bara fånigt och dumt det jag skriver. jag får liksom inte ur det på det fina och vackra sättet som många andra. iofs är det ju mina ord och mina tankar och ingen ska väl bry sig i om det 'ser bra ut' eller inte. men ändå. jaja, det är väl inte för sent att göra det. ska hålla ögonen öppna och sen om det finns någon skrivarkurs på distans kanske. 

jag har ett väldigt bra liv. jag har otroligt fina vänner som jag älskar och är stolt över och jag är så glad över att ni finns i mitt liv. jag har en familj som jag älskar över allt annat och som alltid finns där för mig. ikväll fick jag några sms av min systerdotter. vi smsade lite fram och tillbaka. mest om det faktum att hon ska få komma och sova här under höstlovet och i ett av dom stod det : 'jag längtar och älskar dig.' det smset kommer jag leva på länge. min älskade fina systerdotter. hon är verkligen min tjej hon den där lilla vackra prinsessan. jag har så mycket fina människor i mitt liv. en del har funnits där länge och en del har inte funnits lika länge men dock lika värdefulla. vissa har jag tappat på vägen och det är som alltid tråkigt, men jag får bara tänka att allt har sin tid. om det är meningen att våra vägar ska korsas igen så gör dom det. visst har jag varit hård mot en del men till mitt försvar så gjorde jag det endast för att jag måste ta hand om mig själv. det är hemskt att det ibland sker på andras bekostnad. jag kan bara tro att det som händer har en mening. 

jag har ett jobb som jag trivs med och älskar. visst, smekmånaderna är över, men jag älskar det lika mycket för det. jag längtar nästan till jobbet på morgnarna. kanske inte alla dagar. men de flesta. jag känner verkligen att det är det här jag vill göra. det här är jag. det här är på riktigt. det är en grym känsla att få göra det man tycker om, och få betalt för det.

det finns människor jag saknar som finns i mitt liv men som bor alldeles för långt bort. jag tänker på mina vänner i stockholm och ja, även i resten av sverige. jag saknar er så otroligt. när jag bodde i stockholm frågade en av mina dåvarande arbetskompisar mig om vad jag skulle vilja ha för 'superkraft'. det var enkelt för mig. jag ville ha kraften att kunna 'beema' mig vart jag ville. då tänkte jag mest på att kunna snippa förbi familjen för att ge dom en kram för att sedan dra tillbaka till sthlm igen. nu önskar jag att jag kunde beema mig till er där borta. för det vore ändå det bästa, om jag kunde åka förbi söder och ta en fika med stina och sen åka och luncha med jens kanske. eller åka till göteborg och hälsa på min allra första vän, josefin. ja, det är mycket man vill. men som sagt, allt har sin tid. 

och nu är det tid för att sova.

god natt.



Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag bor i Falkenberg nu vännen :-)

Älskar dig!!



puss å kram

2008-10-20 @ 14:26:41
Postat av: chukka

haha, ja jag vet. tänkte helt fel. förlåt. och jag älskar dig också! puss och kram!

2008-10-20 @ 18:10:30
Postat av: chukka

haha, ja jag vet. tänkte helt fel. förlåt. och jag älskar dig också! puss och kram!

2008-10-20 @ 18:10:40
Postat av: Sara M

Jag tycker om ditt sätt att skriva dina tankar, för de är dina och därför blir de fina i mina ögon min vän. Ta en skrivkurs för inspiration om du vill, resten har du redan :-)



Stora kramen!

2008-10-20 @ 22:38:50
Postat av: chukka

åh, tack sara. nu fick jag tårar i ögonen. jag som precis har sminkat mig haha... tack tack tack. det där betyder otroligt mycket. kram!

2008-10-21 @ 08:21:17
Postat av: Ina

Tänkte bara tipsa dig om att Mia Skäringer har börjat blogga igen, ifall att du inte redan visste det.

2008-11-20 @ 11:09:46
URL: http://inasinsikter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0