i'm moving on...

oj vilket dygn!

igår kom jag fram till att jag ändå måste titta på den här lägenheten jag står först i kö på. så jag ringde tjejen som har den nu och vi bestämde att jag skulle åka och titta på den på kvällen. nervös var jag. skulle först få med mig mor och far men teresa min älskade granne ville se den så vi drog iväg på våra cyklar. jag fick direkt någon slags hemmakänsla där. det kändes som att jag verkligen skulle kunna trivas där. enda nackdelen med den är att den inte har någon balkong och tvättstugan ligger väääldigt långt bort. men den var så fin. idag har jag, efter en nästan sömnlös natt, funderat fram och tillbaka. men till slut ringde jag min hyresvärd och sa upp mitt nuvarande kontrakt. efter det ringde jag fia och hon fick vara med mig under alla sex stegen på lulebos hemsida. klick, klick, klick, klick, klick, klick, så var lägenheten på skuris min! galet! men det känns bra.
jag får ju spendera sommaren här iaf. på världens bästa gata. och det kommer bli en bra sommar. med min fina, vännerna och alla gårdsfester som vi ska ha. sista sommaren på blackisland. ouff. det gör ont i hjärtat när jag tänker på det. men jag valde rätt. det gjorde jag.

bara jobbigt att tappa den där tryggheten jag har här. jag har så fina vänner. min bästaste teresa som bor i samma hus och d som bor bara några hus bort. det gör ont. men det är ju inte som att jag flyttar till en annan stad. det tar bara 10 min med cykel och det går ju faktiskt bussar. men ändå...

idag har jag varit hemma från jobbet. åkte på någon slags magsjuka, därav min nästan sömnlösa natt, och har känt mig risig och hängig hela dagen. saknar min fina så det gör fysiskt ont i hela kroppen. men på fredag. då är hon hos mig igen.
jag längtar.

Ljuset från din bil
skär hål i vinterväggen
Du kör oss genom Sverige
och den stora ensamheten
Kapell och industrier
det är nersläckt det är Ny tid
Och vi bär den inom oss
samma såg samma raseri

Varje cell i min kropp
saknar dig
Varje slag i mitt bröst
är ett slag för dig

Här i sätet bakom ditt
sitter jag och håller fast ett regn
så gott jag kan
Du pratar med din nya röst
och din blick är stängd
Varje plats vi far förbi
är ett minfält jag kan sprängas på
Om jag hade hud
behövde jag dig då

Varje cell i min kropp
saknar dig
Varje slag i mitt bröst
är ett slag för dig

Förbi gatukök och älvar
genom 50 mil av snötung skog
bogserar vu drlmmen
om ett paradis på denna jord
Vi har prövat alla vägar ut
det fanns inget utanför
Bara rymden och tomhet
sången som ingen hör

Varje cell i min kropp
saknar dig
Varje slag i mitt bröst
är ett slag för dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0